Czwarta płyta z zestawu „Prac Współczesnych” Klausa Schulze to zestaw tym razem sześciu utworów, które składają się na album zatytułowany „Androgyn” wydany powtórnie w 2017 roku przez MIG Music i ponownie został nagrany przy współudziale artystów, którzy współpracowali z Mistrzem Czarno – Białych Klawiszy na wcześniejszej produkcji, czyli na „Another Green Mile”. Po dwóch dłuższych kompozycjach dwunastuminutowym ”In the Dimness of Light”, gdzie po raz kolejny słyszymy niepowtarzalną wokalizę Audreya Motaunga i umiejętnie wplecione dźwięki wiolonczeli Tiepolda oraz prawie trzydziestominutowej suicie „Back To The Future” (tu z kolei pierwszoplanową rolę na swoje barki bierze elektroniczna aparatura Klausa Schulze z ciekawie drążonym motywem przewodnim, opierającym się na pełnym tajemniczości dronowym dźwiękowym locie poszerzonym o delikatne brzmienie gitary) otrzymujemy trzy krótkie utwory: „There's No Mystery”, „Don't Ask the Question Why” oraz „The Passion Burns”, w których swoje muzyczne równoprawne „pięć minut” mają Audrey Motaung, Tobias Becker oraz Julia Messenger, ale oczywiście na pierwszym planie niepodzielnie rządzą dźwięki wydobywające się z syntezatorów Klausa Schulze. Muzyczne menu na płycie „Androgyn” kończy ponad dwudziestominutowa suita zatytułowana „This House Full Of Shadows”, która swój brzmieniowy motyw przewodni czerpie z poprzednich dwóch utworów, ale tutaj proponuje genialne rozwinięcie tej niezwykłej kompozycji.
Elektroniczny Androgyn według Klausa Schulze
- Szczegóły
- Andrzej Kusy
- Kategoria: Płyty - recenzje
- Odsłony: 462