Album „In Blue” rodził się jak poprzednie płyty Klausa Schulze w jego prywatnym studio w Hambuhren od listopada do niemal końca grudnia 1994 roku. W studio nagraniowym pojawił się po wielu latach nieobecności jeśli chodzi o wspólne projekty Manuel Goetsching! Mistrz gitarowego ambientu zagrał na ponad 44 minutowej suicie „Return Of The Tempel”. „Błękitny album”, który był trzydziestym pierwszym albumem w dyskografii Schulze, ukazał się w lutym, a dokładnie 28 lutego w 1995 roku i pojawił się w sklepach w formie dwupłytowej jako wydawnictwo CD i na kasecie. Na pierwszym krążku Schulze zamieścił składającą się z pięciu części suitę „Into The Blue”. Natomiast drugi krążek zawierał dwie kompozycje. Wspomnianą wcześniej suitę składającą się z czterech części „Return Of The Tempel” oraz także czteroczęściową „Serenade In Blue”. Muzyka stylistycznie nawiązuje do wcześniejszych kompozycji Mistrza. Niewątpliwie słuchać w nowym utworach na „Błękitnym albumie” dźwięki i odniesienia do struktur kompozytorskich, które zawarte były na płytach sprzed dwudziestu bez mała lat, jak „Moondawn”, czy „Timewind”. Tym razem Klaus Schulze nie skorzystał z sampli i dobrze, bowiem muzyka Mistrza Czarno-Białych Klawiszy wróciła do uporządkowanej formy i brzmienia, którym fascynował słuchaczy na wcześniejszych „bezsamplowych” płytach. Powrót do sprawdzonych form, którymi raczył nas Klaus Schulze był niezwykle udany. Muzyka znowu nabrała tego charakterystycznego dla Klausa Schulze kolorytu i niepowtarzalnego pejzażu, a elektroniczna ambientowo - dronowa podróż ponownie była głównym tematem utworów Mistrza.
Błękitny album
- Szczegóły
- Andrzej Kusy
- Kategoria: Płyty - recenzje
- Odsłony: 518