Płyta zatytułowana „Trilogy For The Masses” staraniem wydawnictwa ABC Records ukazała się na muzycznym rynku w tym samym 1968 roku. Muzyka oparta na sprawdzonych już psychodelicznych konwencjach i budowach poszczególnych kompozycji, jednak okraszonych oryginalnymi ścieżkami własnych poszukiwań stylistycznych. Mocną stroną twórczości zespołu Ford Theatre są również niezwykle ciekawe i ambitne teksty. Muzycy co prawda umieścili w swoich kompozycjach nieco psychodelii, ale nie ta stylistyka była wiodącą w twórczości bostończyków. Na debiutanckiej płycie muzyka, jej przewodnie hard rockowe i progresywno rockowe tematy skupiają dwie długie kompozycjie. Na stronie „A” winylowego krążka ponad dziesięciominutowa kompozycja zatytułowana „101 Harrison Street” zgrabnie jest połączona z rozpoczynającym muzyczne menu albumu, piękną ale niestety zbyt krótką (tylko 2 minuty i 52 sekundy) kompozycją „Theme For The Masses” z motywem przewodnim z „Theme For The Masses”, który został umiejętnie zamieszczony na końcu „101 Harrison Street” tworząc swego rodzaju codę. O zabarwieniu psychodeliczno –rockowym zaproponowana jest kompozycja „Back to Philadelphia – The Race” snująca się jak powolna niczym nie skrępowana podróż do Filadelfii. Najciekawsza kompozycja pod względem struktury i budowy jest „The Race – From A Back Door Window” Tutaj ponownie mamy połączenie utworów za pomocą muzycznej miniaturki „The Race”, która umiejętnie łączy trzeci i czwarty utwór na płycie. „From A Back Door Window” to wielowątkowa kompozycja, w której oprócz hard rockowego zacięcia okraszonego długimi partiami organów Hammonda w wykonaniu Johna Mazzarelli popartych solówkami gitarowymi Richarda Webstera oraz ciepły, ale charakterystyczny głos wokalisty Joeya Scotta tworzą niecodzienny klimat psychodelii, hard rocka i rocka progresywnego. Świetnie także brzmi szczególnie w tej długiej ponad siedemnastominutowej suicie sekcja rytmiczna z Jimmy`m Altierim (gitara basowa) i Robertem Tamagni`m na perksji. Utwór po raz kolejny kończy motyw z utworu „Them For The Masses”, który wynagradza nam krótką wersję oryginalnej kompozycji rozpoczynającej ten niezwykły album. Płyta ma także krótkie zakończenie. Zestaw muzyczny kończy „Postlude – Looking Back”, piosenką nieskomplikowaną, ale ciekawą
Ford Theatre, czyli nowatorska konstrukcja muzyczna
- Szczegóły
- Andrzej Kusy
- Kategoria: Płyty - recenzje
- Odsłony: 436