Na przełomie kwietnia i maja 1979 oku nagrania do kolejnej płyty "Dune" były już gotowe, a wydaniem albumu tradycyjnie zajął się niemiecki label Brain Records. Tym razem Klaus Schulze proponuje dwie dłuższe suity. Pierwsza z nich „Dune” trwa ponad 30 minut! Fascynująca muzyczna opowieść przenosi nas gdzieś w przyszłość na nieznaną Planetę. Najpierw poznajemy kosmiczny świat, który otacza Planetę. Tajemniczość i obawa, co nas może spotkać na tej nieznanej Planecie? Czy to jest Arrakis?
Czy to tutaj znienacka mogą atakować niezwykłe stwory zwane Czerwiami Pustyni, skrywające się tuż pod powierzchnią srebrnego piasku? Dronowym tempem, nieśpiesznie unosimy się nad Planetą, obserwując jej zmieniającą się powierzchnię, której kolory przybierają przeróżne barwy. W tym błogim stanie lotu, w stanie nieważkości na szczęście nic nie zakłóca spokoju, możemy oddać się zaspakajaniu naszej ciekawości w odkrywaniu Planety. Druga suita także długa, bo trwająca ponad 26 minut zatytułowana „Shadows Of Ignorance” jest innym pod względem konstrukcji muzycznej utworem niż „Dune”. Tutaj swoje wokalne umiejętności, a w zasadzie melodeklamacyjne możliwości prezentuje Arthur Brown. Wokalista śpiewa na rytmiczny sposób w jaki naprowadzają go rytm perkusji i rytm wiolonczeli Tiepolda. Niespotykane zestawienie instrumentów i melodeklamacji Browna, który improwizuje podczas nagrania suity (początkowo na pierwszych wydaniach albumów podawano jako autora tekstu błędnie zresztą Klausa Schulze, który nieco później dokonał transkrypcji tekstów wyśpiewanych przez Browna) potęguję niezwykłość całej kompozycji, ale także potwierdza różnorodność i nowatorskie podejście do aranżacji poszczególnych suit. „Shadows Of Ignorance” można nazwać eksperymentalnym ambientem i mistrzowsko zagraną wiolonczelą. Tradycyjnie do playlisty na wznowionej przez Revisited Records płycie CD dodano jeszcze jedną kompozycję. Suita „Le Mans” trwa ponad 23 minuty i jest dynamicznym, rytmicznym utworem okraszonym improwizacjami na instrumentach klawiszowych z dodatkowymi niejako eksperymentalnymi dźwiękami.
Utwór ten jawi się nam jakby Klaus Schulze zabawiał się z dźwiękiem i prezentował możliwości swoich „muzycznych maszyn”. Konstrukcja utworu w sposób wyraźny nawiązuje do legendarnych dwudziestoczterogodzinnych wyścigów samochodowych Le Mans. Bonusowy „Le Mans” został nagrany podczas koncertu w … Le Mans we Francji 10 listopada 1979 roku podczas dwumiesięcznej trasy promującej album „Dune”. .