KSCont4
Prace współczesne II, czyli Cocooing
Piąty i ostatni krążek, który pojawił się w zestawie „Contemporary Works II” został wznowiony jako osobne wydawnictwo w 2018 roku przez niemiecką wytwornię Made In Germany Music i został zatytułowany „Cocooning”. Piąta płyta z drugiego zestawy Prac Współczesnych Mistrza zawiera aż osiem muzycznych fragmentów umiejętnie przenikających się wzajemnie, tworząc jakby jedną kompozycją utrzymaną w różnych brzmieniach i stylistycznych pomysłach. Rozpoczyna się przepięknie, zmysłowo i delikatnie od ciekawej suity „Easy Listening” okraszony przepięknie nutami gitary w wykonaniu Michaela Luckera oraz oboju Tobiasa Beckera. Wydaje się, że Klausowi Schulze chodziło o taki właśnie spokojny, łatwy początek słuchania, taki delikatny co prawda długi, bo 25 minutowy wstęp, który stał się niejako przedsionkiem do kolejnych muzycznych i stylistycznych rozważań. Dwunastominutowa kompozycja zatytułowana „And She Is Kind And Gentle” jest w swojej narracji tajemnicza i nieco niespokojna. Główną rolę odgrywa tutaj dźwięk rogu angielskiego, którym w sposób mistrzowski posługuje się oczywiście Tobias Becker, kreując niezwykłą atmosferę. Kolejny, czyli trzeci fragment płyty zatytułowany „I Just Have To Sing My Hymns” zaczyna się od nienaturalnych, odkształconych przez syntezatory wokaliz w wykonaniu Audreya Motaunga i Julii Messenger, sprawiając, ze nadal odczuwamy pewną obawę przed rozszyfrowaniem muzycznej tajemnicy. Wokalizom towarzyszy spokojna dźwiękowa narracja syntezatorów umiejętnie wpleciona w kompozycję przez Klausa Schulze. Kończące muzyczne menu kompozycje na płycie to w zasadzie jeden utwór, ale złożony z pięciu nierozerwalnych ze sobą dość krótkich fragmentów muzycznych: „ It Still Is Now”, „Blowin` Thru The High Grass”, „Many Dreams Have Faded”, „Many Fears Have Vanished” i „As The Years Went By”, które wnikając w siebie, jeden po drugim, nadając wrażenie, ze słuchamy jednej dłuższej kompozycji, stanowią przepiękną klamrę stylistyczną dla tej ciekawie skomponowanej i zaaranżowanej kolejnej płyty Klausa Schulze.